Controlfreak op reis!

19 januari 2019 - Baarn, Nederland

4 hele weken naar Thailand, helemaal in mijn 'alleentje' de wereld ontdekken. Zonder grote plannen, zonder enig idee wat mij overkomen zal, geen enkel beeld van welke levenservaringen ik rijker mag worden, welke mensen ik ga ontmoeten, wat ik ga eten, welke plekken in Thailand ik allemaal ga zien, kortom: 4 weken, waarvan ik totaal niet weet wat er gebeuren gaat. Het enige wat ik wel weet is dat voor een controlfreak zoals ik, dit echt een enorme uitdaging is.
Oké, geen paniek, adem halen, rustig aan, wat weet je wel Rachèl? Zet het even op een rijtje!

Controle vraag 1: Wat weet ik zeker?
-Ik vlieg op 6 Februari vanaf Schiphol naar Bangkok.
-Ik neem een grote backpack mee (thanks to Michael Diks), waarin al mijn spulletjes zitten voor 4 weken, zon, zee, natuur en genieten.
-Mijn eerste overnachting is in het HERE Hostel, in de 'Khoa San Road' straat. Dit is de meeste bekende backpackers straat in Bangkok, zelfs, naar het schijnt, de meest bekende backpackers straat van Azië.
-Na 1,5 dag in Bangkok ga ik met de nachttrein naar Chiang Mai, het noorden van Thailand.
-De laatste week van mijn avontuur zal ik in het zuiden van Thailand doorbrengen met Michael en Dave, mijn beste vriendjes!

Controle vraag 2: Komt het allemaal goed?
Ik hou mezelf voor dat als de eerste drie weken verschrikkelijk zijn, het allemaal goed komt in de laatste week. Net zoals ik mijzelf voor hou dat ik sociaal genoeg ben om contact te leggen met onbekenden, ik mij ook prima alleen kan vermaken, en ik gewoon maar de 'go with the flow' mindset moet hanteren! Het is wat het is, het komt vanzelf goed, je vind je weg wel, gewoon genieten want je wilde dit zo graag. Ja, want dit wilde ik zo graag, maar waarom dan? Waarom, in godsnaam wilde ik dit zo graag doen?

Controle vraag 3: Waarom wilde ik dit ook alweer?
Ik kom tot de conclusie dat ik dat niet eens weet. Iets in mij zegt gewoon dat ik dit moet doen, er is een bepaald stemmetje in mijn hoofd die zegt: dat is nou echt iets voor mij! Tas op je rug, en gaan! Je bent stoer genoeg, je bent onafhankelijk, dol op reizen, ga maar gewoon! Als al die meisjes van YouTube het kunnen, die er trouwens veel schattiger en zachter uitzien dan ik, dan kan ik het ook!

Controle vraag 4: Weet u het zeker?
Goed, daar zit ik dan, met mijn grote waffel, 7 websites tegelijk open, vliegticket opties waar geen einde aan komt, honderden, duizenden, tonnen aan opties, fuck it, ik boek deze! Klik, invullen van gegevens, gegevens controleren, en door. Een klein schermpje blokkeert de website: 'weet u het zeker?' Ja of Nee? NEE!!! Ik weet het niet zeker, MAAR IK GA HET WEL DOEN! Klik.

Gefeliciteerd Mevrouw van der Wal, u heeft zojuist een retourticket naar Bangkok gekocht!

Bedankt cheaptickets.nl, bedankt! 'Ik ga naar Thailand, ik ga naar Thailand', dans ik door mijn kleine woonkamertje te Baarn. Wauw, wat stroomt er veel adrenaline door mijn lijf en wat is dat lekker zeg! Lekker? Huh, ik heb geen controle over 4 hele weken van mijn leven en op het moment van definitief maken voelt dat lekker? Hoe kan dat nou?

Controle vraag 5: Heb ik echt controle nodig?
Hmm, misschien dus toch niet. Misschien heb ik wel helemaal geen controle nodig, die adrenaline voelt super lekker, dus waarom zou ik controle willen? Tegelijkertijd is het super raar, want ik hou van de spreekwoordelijke 'touwtjes in handen', ik ben dol op details, ik hou van controle, ik kan helemaal niet zonder controle, ik voel mij altijd verantwoordelijk voor alles en iedereen, daar ben ik goed in, controle!
Zal dit dan te maken hebben met dat ene stemmetje in mijn hoofd, zal dat stemmetje dan misschien wel weten waarom ik dit toch zo graag wil? Misschien is het wel gewoon tijd voor wat minder controle, en roept dat stemmetje daarom: 'dat is nou echt iets voor mij! Tas op je rug, en gaan!'

Thailand - map

1. Marlies:
    20 januari 2019
    Jij kan dit Rachellie! Komt helemaal goed en je gaat fantastische dingen doen en enorm genieten. Ps. Als iemand sociaal genoeg is ben jij dat! 😘
  2. Guus van der Wal:
    20 januari 2019
    Lieverd ga daar lekker genieten, we gaan jou zeker volgen. Mijn Trots. Xxx.
  3. Junior:
    20 januari 2019
    Heel cool!!! Leuk dat we je mogen volgen enne denk maar zo. Op het moment zelf heb je meer controle dan je denkt.
    Je bent alleen en hebt alle tijd, dus jij bepaalt of je links, of rechts gaat (of stilstaat!)

Have fun! In our minds we are close!! ✌️✌
  4. Christine:
    20 januari 2019
    It's funny how some distance
    Makes everything seem small
    And the fears that once controlled me
    Can't get to me at all

It's time to see what I can do
    To test the limits and break through
    No right, no wrong, no rules for me,
    I'm free!

Laat gaan en geniet! 😃😘
  5. Rachèl:
    20 januari 2019
    Laaaht het lossss, laaaht het gaaahn! Hahaha :-)

Allemaal bedankt voor de lieve reacties! Spannend is het sowieso, maar ik kijk er enorm naar uit! :-D
  6. Sharona:
    20 januari 2019
    Als het reizen toch niks is, kun je altijd nog een droom starten om een boek te gaan schrijven!!
    Mooi geschreven!!! En 6 feb zwaai ik je uit op schiphol <3 "dit word janken" haha
  7. Anita en Loek Jansen:
    22 januari 2019
    Wat ben jij een stoer en dapper wijfie, veel zouden het wel willen maar durven het toch maar niet aan en JIJ doet het gewoon. Lieve schat ga lekker genieten en pas goed op jezelf, we gaan je volgen.
    Dikke knuf van Anita en Loek 😘😘
  8. Pake en Oma:
    11 februari 2019
    Leuk dat we je kunnen volgen. Veel succes en tot lezens